روانشناسی | پاورفان

ads ads

وقتی عصبانی هستید چه مسایلی را باید به خاطر بیاورید؟

وقتی مساله ناراحت‌کننده‌ای پیش می‌آید و شما نمی‌توانید جلوی عصبانیت خود را بگیرید باید به این فکر کنید که شاید این هیجان منفی چند دقیقه دیگر فروکش کند و آن‌وقت این شما هستید که با حرف‌های ناشی از بی‌فکری یا کارهایی که شایسته یک انسان متشخص نیست، درمانده‌اید و امکان جبران کردن هم ندارید.

شیزوفرنی به این معنی نیست که شما چند شخصیت مجزا دارید؛ بیشتر بدانید

شیزوفرنی (روان‌گسیختگی) و اختلال چند شخصیتی (DID) بعضا با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. این دو بیماری با هم تفاوت‌های بسیاری دارند. حتی نشانه‌ها و نحوه تشخیص آنها توسط متخصص نیز متفاوت است. اما وجه مشترک هر دو اختلال روانی در این است که از نظر عموم یک بیماری وحشتناک بشمار می‌روند و اغلب مردم به دلیل نداشتن آگاهی و دانش کافی در این زمینه، از این افراد می‌ترسند و از آنها دوری می‌کنند.

با ده تمرین ساده ذهن خود را تقویت کنید

هر یک از این تمرینات برای سنجش جنبه های مختلفی از عملکرد شناختی طراحی شده است. اگر این تمرینات را چند بار در هفته انجام دهید شاهد بهبود تدریجی در سلامت ذهن خود خواهید بود.

۸ خصلتی که وجهه بدی از شما در ذهن دیگران می سازند

ما انسان ها گاهی با رفتارهای ناخودآگاه خود باعث می شویم تا دیگران از اطرافمان پراکنده شوند. بعضا متوجه نیستیم که برخی حرف ها، رفتارها، فعالیت ها و حتی نگاه هایمان می تواند تا چه اندازه برای مخاطب ناخوشایند باشد!

صحبت کردن در خواب چیست و چگونه می توان آن را متوقف کرد؟

آیا شما نیز به عادت ناخوشایند صحبت کردن در خواب مبتلا هستید یا یکی از نزدیکان شما نیز از این موضوع رنج می برد؟ اگر جواب شما مثبت است با ادامه متن همراه باشید. در حالی که خروپف کردن بدترین و ناخوشایندترین عادت ناآگاهانه یک فرد در هنگام خواب است، بدون شک صحبت کردن در خواب رتبه دوم را در این زمینه دارد که خواب را از شریک زندگی شما خواهد گرفت. این عادت ناخوشایند نه تنها می تواند راحتی خواب و استراحت را از شما و شریک زندگیتان بگیرد بلکه می تواند بسیار ترسناک نیز باشد.

هر آنچه که در مورد اختلال کم توجهی-بیش فعالی باید بدانید

اختلال کم توجهی-بیش فعالی (Attention deficit hyperactivity disorder) با نام اختصاری «ADHD» یک اختلال مربوط به سلامت روانی است که می تواند باعث فعالیت های بدنی بیش از حد نرمال و رفتارهای ناگهانی هوسی منجر می شود. افرادی که به اختلال کم توجهی-بیش فعالی مبتلا هستند ممکن است روی تمرکز کردن بر یک کار یا وظیفه خاص یا ساکت نشستن برای مدت زمان طولانی مشکل داشته باشند. این اختلال هم در کودکان و هم در بزرگسالان دیده می شود.

چرا خواندن خبر به طور مداوم برای سلامتی روحی و جسمی مضر است؟

خواندن خبر یکی از چیزهایی است که به صورت هر روزه با آن سروکار داریم و با بوجود آمدن شبکه های اجتماعی و به ویژه تلگرام و اینستاگرام و شبکه های خبری به بخشی جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده است. حتی کوچک ترین و بی اهمیت ترین خبرها در دور دست ترین نقاط جهان در کسری از ثانیه در برابر چشمان فرد قرار می گیرد و خواندن خبر به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. اما خواندن خبر در دنیایی که هر روزه اتفاقات ناخوشایند بسیاری در آن رخ می دهد ناخواسته ما را با غم، درماندگی، استرس، خشم و بسیاری احساسات ناخوشایند دیگر درگیر می سازد.

بایدها و نبایدهای شبکه های اجتماعی بعد از پایان رابطه عاطفی

جدایی هرگز کار ساده ای نیست اما در عصر شبکه های اجتماعی سختی های آن چند برابر است.

از آنجایی که این روزها بیشتر زمان خود را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک می گذرانیم، احتمالا آن شخص مهم زندگی تان در حساب های کاربری تان هم حضور پررنگی داشته است. اما حالا که رابطه ی عاطفی تان به پایان رسیده باید چه کرد؟

راهکارهای کنترل خشم؛ عصبانیت خود را به زانو درآورید

خشم، مخرب‌ترین ویژگی اخلاقی یک فرد بشمار می رود که می‌تواند همه دستاوردهای او در حوزه‌های مختلف زندگی را در کسری از  ثانیه از بین برده و زندگی را به جهنمی همیشگی تبدیل کند.

روزانه اخبار حوادث ناراحت کننده متعددی را در روزنامه ها و وب‌سایت های خبری می خوانیم که در نتیجه عصبانیت افراد به وجود آمده اند. خشم اگر زیاد و غیر قابل کنترل باشد، می تواند منجر به قتل نفس نیز بشود.

یازده تجربه اسرار آمیزی که در خواب داریم

همه ی ما می خواهیم شب ها خواب آرامی داشته باشیم تا بتوانیم انرژی از دست رفته ی خود را دوباره به دست آوریم. با این وجود، به سختی می توان کسی را پیدا کرد که تجربه ی احساسات عجیب و ناخوشایندی را در خواب نداشته باشد. در مورد علت تجربه ی بعضی از این حالات علم تاکنون پاسخی نداشته است.

ليست صفحات
تعداد صفحات : 4