رژیم غذایی | پاورفان

ads ads

پنج دلیل روانشناختی برای آنکه با وجود رژیم و ورزش وزن‎ کم نمی‎کنیم

بسیاری از ما با وجود ورزش زیاد، رژیم سخت و بدون داشتن هیچگونه بیماری، کماکان نمی توانیم وزن خود را کاهش دهیم. فکر می کنید دلیل آن چیست؟ چون داشتن اضافه وزن برای ما منفعت دارد.

در اینجا به پنج مانع روانشناختی مهمی می پردازیم که با وجود داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، از کاهش اضافه وزن ما جلوگیری می کند.

برای لاغر شدن باید از خوردن هله‌هوله در طول روز پرهیز کنید

برای لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام بهتر است برنامه غذایی کامل، مغذی و سرشار از پروتئین و ویتامین داشته باشید.

کالری های موردنیاز هر فرد در طول روز به سن، قد، وزن، جنسیت و میزان فعالیت های روزانه وی بستگی دارد. برنامه های آنلاین و  اپلیکیشن‌های متعددی برای تعیین میزان کالری مطلوب وجود دارد که با کمک آ‌ن‌ها می توانید کالری موردنیاز خود را به صورت دقیق تعیین نمایید. اما توصیه ما این است که بیشتر از ۱۵۰۰ کالری در هر روز مصرف نکنید.

برای آشنایی با طریقه تغذیه سالم که به کاهش وزن و سوختن کالری های اصافه هم منجر می شود در ادامه همراهمان باشید.

کاهش وزن با ۱۰ تکنیک ساده برای افرادی که ورزش نمی کنند

باز هم معضل چاقی و باز هم دردسر کاهش وزن! اغلب ما دوست داریم بدنی متناسب و اندامی داشته باشیم اما گرفتن رژیم های غذایی زجر آور چنان غیر قابل تحمل هستند که دیر یا زود از آن ها خسته شده و به رژیم غذایی ناسالم اما خوشمزه سابق خود باز می گردیم. ورزش کردن نیز عموماً کار سختی است و در این دوران پراسترس و شلوغ، وقت کافی برای آن وجود ندارد. از این رو مردان و زنان به دنبال راه هایی برای کاهش وزن و تناسب اندام هستند که هم وقت کمتری از آن ها گرفته و هم قابل تحمل تر از رژیم های غذایی طولانی و ورزش کردن های هر روزه باشد.

برای لاغری شدن و رسیدن به تناسب اندام می‌توانید به جای گرسنگی کشیدن، غذاهای سالم با ادویه‌های سالم و مقوی میل کنید.

به طور مثال، به جای اینکه فیله مرغ را بدون ادویه و آب‌پز کنید، آن را درون سبزیجات معطری همچون رزماری، پاپریکا یا نمک دریایی مزه‌دار کرده و سپس تهیه و صرف کنید. این مواد که در ظاهر کاری جز مزه‌بخشیدن به غذا ندارند، موجب سوزانده شدن کالری‌ها و چربی‌ها هم می‌شوند.

...

آیا می دانید رژیم ۵:۲ چیست و چه نتیجه ای دارد؟

رژیم ۵:۲ بسیار ساده است: شما ۵ روز هر چه دلتان می خواهد میل می کنید، اما دو روز را به طور کامل روزه می گیرید. یعنی در واقع به خود گرسنگی می دهید.

چه چیزی بهتر از اینکه که بتوانید همزمان با خوردن کیک شکلاتی و پاستا و سس همچنان وزن کم کنید و به تناسب اندام موردنظر خود برسید!

...

 نکاتی در مورد رژیم لاغری بانوان توصیه های غذایی برای کاهش وزن
در طول رژیم خود این ضرب المثل انگلیسى را به خاطر داشته باشید که خوردن روزانه یک عدد سیب شما را از مراجعه به پزشک بى نیاز مى کند (بهتر است، سیب با پوست میل شود). بهتر است در طول رژیم مصرف میوه هاى بسیار شیرین نظیر موز، زرد آلو، خربزه و… را محدود کنید.در متون قدیمى به نقش گیلاس و انگور در کاهش وزن(البته به میزان حساب شده و به صورت ناشتا) اشاره شده است. مصرف سبزیجات، چه به صورت خام و چه پخته، به دلیل داشتن کالری کم ، در رژیم لاغری آزاد است
...

بخور نخورهای مبتلایان به اختلالات تیروئید
به گزارش آکاایران: اگر دچار عدم تعادل تیروئید هستید یک برنامه غذایی سالم می تواند کمک کند بدترین علائمتان نیز التیام بیابد. توصیه می کنیم تا جای ممکن از غذاهای ارگانیک استفاده کنید. عملکرد تیروئید به مواد مصنوعی شیمیایی بسیار حساس است و وقتی چنین موادی در غذا، هوا و آب کاهش پیدا می کنند قدردان شما خواهد بود.
...
ادامه مطلب
به کانال تلگرام ما بپیوندید
نویسنده :
تاریخ انتشار : شنبه 02 دي 1396
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,