ورزش و تناسب اندام | پاورفان

ads ads

چطور تنها با ایستادن سالی بیش از ۲ کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کرد؟

کاهش وزن این روزها به دغدغه بسیاری از ما تبدیل شده است و علت اصلی آن نیز بدون شک تغییر سبک زندگی و خوردن غذاها و نوشیدنی های دارای کالری بسیار بالا است. سبک زندگی مدرن باعث شده که افراد وقت کمتری برای فعالیت های بدنی داشته و عموماً افراد ساعات بسیاری از روز را در حالت نشسته به سر می برند. برای مثال در ایالات متحده، شهروندان به طور متوسط روزانه ۷ ساعت در حالت نشسته به سر می برند. ورود غذاهای با کالری بالا و ناسالم به بدن از یک طرف و کاهش تحرک و در نتیجه کاهش کالری های مصرفی باعث شده که چاقی به بزرگ ترین معضل انسان قرن بیست و یکم تبدیل شود.

پنج دلیل روانشناختی برای آنکه با وجود رژیم و ورزش وزن‎ کم نمی‎کنیم

بسیاری از ما با وجود ورزش زیاد، رژیم سخت و بدون داشتن هیچگونه بیماری، کماکان نمی توانیم وزن خود را کاهش دهیم. فکر می کنید دلیل آن چیست؟ چون داشتن اضافه وزن برای ما منفعت دارد.

در اینجا به پنج مانع روانشناختی مهمی می پردازیم که با وجود داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، از کاهش اضافه وزن ما جلوگیری می کند.

برای لاغر شدن باید از خوردن هله‌هوله در طول روز پرهیز کنید

برای لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام بهتر است برنامه غذایی کامل، مغذی و سرشار از پروتئین و ویتامین داشته باشید.

کالری های موردنیاز هر فرد در طول روز به سن، قد، وزن، جنسیت و میزان فعالیت های روزانه وی بستگی دارد. برنامه های آنلاین و  اپلیکیشن‌های متعددی برای تعیین میزان کالری مطلوب وجود دارد که با کمک آ‌ن‌ها می توانید کالری موردنیاز خود را به صورت دقیق تعیین نمایید. اما توصیه ما این است که بیشتر از ۱۵۰۰ کالری در هر روز مصرف نکنید.

برای آشنایی با طریقه تغذیه سالم که به کاهش وزن و سوختن کالری های اصافه هم منجر می شود در ادامه همراهمان باشید.

کاهش وزن با ۱۰ تکنیک ساده برای افرادی که ورزش نمی کنند

باز هم معضل چاقی و باز هم دردسر کاهش وزن! اغلب ما دوست داریم بدنی متناسب و اندامی داشته باشیم اما گرفتن رژیم های غذایی زجر آور چنان غیر قابل تحمل هستند که دیر یا زود از آن ها خسته شده و به رژیم غذایی ناسالم اما خوشمزه سابق خود باز می گردیم. ورزش کردن نیز عموماً کار سختی است و در این دوران پراسترس و شلوغ، وقت کافی برای آن وجود ندارد. از این رو مردان و زنان به دنبال راه هایی برای کاهش وزن و تناسب اندام هستند که هم وقت کمتری از آن ها گرفته و هم قابل تحمل تر از رژیم های غذایی طولانی و ورزش کردن های هر روزه باشد.

آموزش ۷ تمرین ورزشی برای رسیدن به تناسب اندام در عرض ۴ هفته
همه می دانیم که برای رسیدن به تناسب اندام و سوزاندن چربی های اضافه بدن باید در کنار رژیم غذایی سالم، ورزش هم بکنیم. اما نه هر ورزشی و باید روش صحیح انجام تمریناتی که موجب افزایش سوخت‌وساز بدن شده و به لاغری منجر می شوند را بلد باشیم.
...

ترفندهای ساده برای افزایش سوخت و ساز بدن
تناسب اندام فاقد کنترل سوخت و ساز بدن شدنی نیست اما چگونه سوخت و ساز بدنمان را افزایش دهیم؟
...

فواید صخره نوردی برای بدن
صخره نوردی یک انتخاب برای افرادی خاص است و کمتر مورد توجه عموم قرار میگیرد در این مقاله با ما همراه شوید تا چند دلیل خوب برای انتخاب این رشته ورزشی معرفی کنیم.
...